Tele2 tecknar bredbandsavtal med HSBs näst största brf - Tele2

Våra marknadswebbplatser

20 dec, 1999 9:45 CET

Tele2 tecknar bredbandsavtal med HSBs näst största brf

Sveriges näst största HSB-förening tecknar avtal med Tele2 Bostadsrättsföreningen Kungsklippan i Stockholm som med 1010 bostadsrätter är Sveriges näst största HSB-bostadsrättsförening har tecknat avtal med Tele2 som bredbands-leverantör. Trots att HSB centralt tecknat avtal med Bredbandsbolaget väljer nu Kungsklippan Tele2. - Tele2 blev det naturliga valet eftersom vi vill kunna använda det befintliga fastighetsnätet och redan har ett bra samarbete med Tele2/Kabelvision, säger Roger Ekström ordförande i HSB Kungsklippan. Avgörande för att man slutligen valde Tele2 var att företaget har så lång erfarenhet som bred-bandsleverantör och att kombinationen pris och prestanda är den bästa för föreningens medlemmar. Tele2s marknads- och försäljningsdirektör Fredrik Berglund är mycket tillfredsställd med det avtal som nu ingåtts: - Tele2 kommer framöver att satsa hårdare på denna typ av bredbandstjänster till hushåll. För mer information, kontakta: NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt). NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil, i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel- TV-tjänster under varumärket Kabelvision. Bolaget är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/20/19991220BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/20/19991220BIT00200/bit0002.pdf

Relaterat Material