Hultsfreds Bostäder tecknar bredbandsavtal med Tele2 - Tele2

Våra marknadswebbplatser

25 jan, 2000 13:26 CET

Hultsfreds Bostäder tecknar bredbandsavtal med Tele2

Hultsfreds Bostäder bredbandssatsar med Tele2 AB Hultsfreds Bostäder med 1 000 hushåll i Hultsfred har tecknat ett avtal med Tele2 om tillgång till Internet via kabelnätet. Fredrik Berglund, Tele2s marknads- och försäljningsdirektör: - Det finns idag ett mycket stort intresse för Internet via kabel. För Tele2 är detta en mycket intressant utveckling som Hultsfred är ett exempel på. För mer information, kontakta: NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt). NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel- TV-tjänster under varumärket Kabelvision. Bolaget är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/25/20000125BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/25/20000125BIT00360/bit0002.pdf

Relaterat Material