Nytt stort bredbandsavtal för Tele2 i Katrineholm - Tele2

Våra marknadswebbplatser

4 jan, 2000 15:09 CET

Nytt stort bredbandsavtal för Tele2 i Katrineholm

Nytt stort bredbandsavtal för Tele2 i Katrineholm Katrineholms Fastighets AB, det allmännyttiga bostadsbolaget i Katrineholm, har tecknat ett bredbandsavtal med Tele2. Fastighetsbolaget har 1 491 hushåll som kommer att driftsättas för bredband. Anslutningen av hushållen påbörjas i mars-april och beräknas vara klar den sista juni. För mer information, kontakta: NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt). NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel- TV-tjänster under varumärket Kabelvision. Bolaget är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/04/20000104BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/04/20000104BIT00390/bit0002.pdf

Relaterat Material