Tele2 och Comviq ger alla abonnemangskunder tillgång till WAP - Tele2

Våra marknadswebbplatser

12 jul, 2000 12:07 CET

Tele2 och Comviq ger alla abonnemangskunder tillgång till WAP

Tele2 och Comviq ger alla abonnemangskunder tillgång till WAP Tele2 och Comviq erbjuder nu alla abonnemangskunder WAP-tjänster utan anslutningsavgift. Ingen krånglig registrering krävs och datasamtalstaxan är marknadens lägsta. - Nu när vi ser att efterfrågan på dessa tjänster ökar och att WAP telefoner börjar bli tillgängliga är det naturligt för oss att erbjuda WAP tjänster i kombination med marknadens lägsta samtalstaxa, säger VD Lars-Johan Jarnheimer. WAP-tjänsten från Tele2 och Comviq kräver ingen anslutningsavgift. Wappar gör kunden enligt gällande datasamtalstaxa vilken är marknadens lägsta. Att ansluta till WAP tjänsten är enkelt, ingen krånglig registrering behövs om du redan är kund. Kunderna behöver heller inte komma ihåg några knepiga användarnamn eller lösenord då dessa är desamma för alla kunder, dvs wap/wap. Leverantör av infrastrukturen är Siemens som tillhandahåller en WAP Gateway genom sin samarbetspartner phone.com. Samarbetet är ytterligare en fördjupning i samarbetet inom mobilt Internet mellan Tele2 och Siemens. Under hösten kommer även WAP för kontantkortskunder att lanseras. Tjänsten kan beställas på, http://www.comviq.se/wap eller http://www.tele2.se/wap För mer information, vänligen kontakta: Tele2 - NetCom Mediaservice tel: 08-5626 4626 (dygnet runt). NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intresse-bolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. NetCom äger 17,8 procent av Société Européene de Communication SA (SEC). NetCom är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/12/20000712BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/12/20000712BIT00440/bit0002.pdf

Relaterat Material