Tele2 sänker priset på samtal till mobiltelefoner - Tele2

Våra marknadswebbplatser

3 apr, 2000 18:11 CET

Tele2 sänker priset på samtal till mobiltelefoner

Tele2 sänker priset på samtal till mobiltelefoner Priserna för samtal från Tele2s fasta telenät till Europolitans mobiltelefonnät sänks från och med den 5 april. De nya priserna för företagskunder exklusive eventuella volym- och destinationsrabatter (exklusive moms) är: Dagtid Kvällar/helger Comviq & Tele2 Mobil 2,32 1,60 Telia 2,32 1,76 Europolitan 2,32 1,76 De nya priserna för privatkunder (inklusive moms) är: Dagtid Kvällar/helger Comviq & Tele2 Mobil 2,85 2,00 Telia 2,90 2,20 Europolitan 2,90 2,20 För mer information, vänligen kontakta: Tele2 - NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt). NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intresse-bolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel- TV-tjänster under varumärket Kabelvision. NetCom äger 17,8 procent av Société Européene de Communication SA (SEC). NetCom är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/03/20000403BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/03/20000403BIT00870/bit0002.pdf

Relaterat Material