FLAGGNINGSMEDDELANDE - Tele2

Våra marknadswebbplatser

22 sep, 2004 8:10 CET

FLAGGNINGSMEDDELANDE

FLAGGNINGSMEDDELANDE Tele2 AB meddelade idag att företaget har förvärvat 5 300 000 aktier i Song Networks Holding AB. Tele2s totala innehav i uppgår därmed till 5 300 000 aktier i Song Networks Holding AB, vilket motsvarar 10,1 procent av röster och 9,5 procent av aktiekapital i bolaget. Tele2s ägande efter full konvertering av konvertibla skuldebrev uppgår till 9,6 procent av röster och 9,1 procent av aktiekapital. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Håkan Zadler Finansdirektör, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Dwayne Taylor, Investerarfrågor Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Investerarfrågor Telefon: (08) 562 000 45 Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 25 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/22/20040922BIT20060/wkr0001.pdf

Relaterat Material