FORBES RANKAR TELE2 SOM ETT AV VÄRLDENS BÄSTA STORFÖRETAG - Tele2

Våra marknadswebbplatser

14 sep, 2004 9:45 CET

FORBES RANKAR TELE2 SOM ETT AV VÄRLDENS BÄSTA STORFÖRETAG

FORBES RANKAR TELE2 SOM ETT AV VÄRLDENS BÄSTA STORFÖRETAG Tele2 AB kan idag meddela att företaget är det enda nya av totalt tre svenska bolag på Forbes lista över världens 400 bästa storföretag. De kategorier som Forbes grundar sin lista på är: försäljnings- och vinsttillväxt; det senaste årets aktieutveckling; avkastning på kapital; samt analytikers vinstförväntningar för det kommande året. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Håkan Zadler Finansdirektör, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Dwayne Taylor, Investerarfrågor Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Investerarfrågor Telefon: (08) 562 000 45 Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 25 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/14/20040914BIT20250/wkr0001.pdf

Relaterat Material