GODKÄNNANDE FRÅN FINSKA KONKURRENSMYNDIGHETEN - Tele2

Våra marknadswebbplatser

18 okt, 2004 14:40 CET

GODKÄNNANDE FRÅN FINSKA KONKURRENSMYNDIGHETEN

GODKÄNNANDE FRÅN FINSKA KONKURRENSMYNDIGHETEN Tele2 AB meddelade idag att den finska konkurrensmyndigheten utan förbehåll har godkänt Tele2s föreslagna förvärv av Song Networks Holding AB. - Den finska konkurrensmyndighetens bedömning är helt i linje med vår förväntning. Vår bestämda uppfattning är att vi kommer få nödvändiga godkännanden även från de svenska och de norska myndigheterna, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Håkan Zadler, Finansdirektör, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Dwayne Taylor, Investerarfrågor Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Investerarfrågor Telefon: (08) 562 000 45 Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 25 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och bolaget är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sedan 1997 sidonoterat på Nasdaq. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/18/20041018BIT21190/wkr0001.pdf

Relaterat Material