INBJUDAN TILL PRESSKONFERENS - Tele2

Våra marknadswebbplatser

22 sep, 2004 7:48 CET

INBJUDAN TILL PRESSKONFERENS

INBJUDAN TILL PRESSKONFERENS Tele2 AB inbjuder till presskonferens idag, onsdagen den 22 september, i samband med presentationen av budet på Song Networks Holding AB, vilket offentliggjordes idag. Tid: kl 9.00 Plats: Tele2 Sverige, Borgarfjordsgatan 16, 164 94 Kista Under presskonferensen representeras Tele2 av koncernchef Lars-Johan Jarnheimer, finanschef Håkan Zadler och VD för Tele2 Sverige Fredrik Berglund. KONTAKTPERSONER Malin Rydberg Informationschef, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Lena Krauss Investerarfrågor, Tele2 AB Telefon: 070 - 5620 0046 Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 25 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/22/20040922BIT20050/wkr0001.pdf

Relaterat Material