TELE2 FULLFÖLJER FÖRVÄRVET AV UTA - Tele2

Våra marknadswebbplatser

8 dec, 2004 10:45 CET

TELE2 FULLFÖLJER FÖRVÄRVET AV UTA

Tele2 AB meddelade idag att företaget har fullföljt förvärvet av Österrikes ledande alternativa operatör UTA efter att ha erhållit godkännande från konkurrensmyndigheten i Österrike.

Tele2 har förvärvat UTA för 213 miljoner euro på skuldfri basis i kontanter och antagna skulder. Genom förvärvet kan Tele2 sänka sina kostnader betydligt i Österrike, där kostnadssynergierna förväntas uppgå till 30 miljoner euro på årsbasis från och med 2005. De totala integrationskostnaderna beräknas uppgå till omkring 30 miljoner euro. UTA kommer att ingå i Tele2s resultat från och med den 1 januari 2005. – Det gläder oss att myndigheterna i Österrike har godkänt vårt förvärv av UTA, vilket gör oss till en större och starkare konkurrent till den före detta monopolisten. Detta gynnar både privatpersoner och företag som kan erbjudas telekomtjänster av hög kvalitet till låga priser, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material