TELE2 ÖKAR ÄGARANDELEN I ESTLAND - Tele2

Våra marknadswebbplatser

12 jul, 2004 14:30 CET

TELE2 ÖKAR ÄGARANDELEN I ESTLAND

TELE2 ÖKAR ÄGARANDELEN I ESTLAND Tele2 AB meddelade idag att man genom att köpa de utestående 10% av aktierna i Tele2 Holding AS i Estland, erhållit ett 100% ägande och full kontroll över verksamheten. Tele2 Holding AS äger 100% av UAB Tele2 i Litauen och 52% av Tele2 Eesti AS i Estland. Den resterande andelen av Tele2 Eesti AS ägs av Tele2 koncernen. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Håkan Zadler Finansdirektör, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Dwayne Taylor, Investerarfrågor Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Glader, Investerarfrågor Telefon: (08) 562 000 45 Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com Tele2 är Europas ledande och (mest) lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med över 24 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/12/20040712BIT20520/wkr0001.pdf

Relaterat Material