TELE2 SÄLJER SIN KABEL-TV-VERKSAMHET I ESTLAND - Tele2

Våra marknadswebbplatser

13 maj, 2004 10:00 CET

TELE2 SÄLJER SIN KABEL-TV-VERKSAMHET I ESTLAND

TELE2 SÄLJER SIN KABEL-TV-VERKSAMHET I ESTLAND Tele2 AB meddelade idag att företaget har sålt 100% av sitt innehav i de estniska kabel-TV-verksamheterna Levi Kaabel, Tallinna Kaabeltelevisiooni och Telset Communications Group till den marknadsledande aktören Starman. Verksamheternas nuvarande kontrakt och övriga erbjudanden kommer att kvarstå efter försäljningen till Starman. - Efter försäljningen av dessa verksamheter kan vi fullt ut koncentrera oss på det som är vår kärnverksamhet i Estland, nämligen att erbjuda våra kunder marknadens bästa priser inom fast och mobil telefoni samt Internet, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Håkan Zadler Finansdirektör, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Dwayne Taylor, Investerarfrågor Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Glader, Investerarfrågor Telefon: (070) 762 0046 Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör. Med unika värderingar som grund, levererar vi varje dag billig och enkel telekom för alla européer. Vi har idag över 24 miljoner kunder i 24 länder. Vi erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Aktien är också sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte vi 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA). Tele2 strävar alltid efter att erbjuda marknadens bästa priser. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/13/20040513BIT20140/wkr0006.pdf

Relaterat Material