DOMSTOLEN I AMSTERDAM AVVISAR SAMTLIGA FÖRELÄGGANDEN MOT TELE2:S BUD PÅ VERSATEL - Tele2

Våra marknadswebbplatser

27 sep, 2005 20:15 CET

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2”), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att appelationsdomstolen i Amsterdam har avslagit samtliga ansökningar om förbudsföreläggande, som framställts av vissa aktieägare i Versatel och av Hollands aktieägares förening (VEB), mot Tele2s erbjudanden om att förvärva samtliga utestående aktier och konvertibla skuldebrev i Versatel.

De avslagna ansökningarna baserades på invändningar mot erbjudandena, mot beslut som föreslås fattas på Versatels extraordinära bolagsstämma den 29 september 2005, samt mot åtgärder som planeras efter erbjudandena. Tele2 fortsätter budprocessen som planerat. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material