NYA BESTÄMMELSER FÖR UTLÄNDSKA AKTIEÄGARE - Tele2

Våra marknadswebbplatser

19 maj, 2005 17:00 CET

NYA BESTÄMMELSER FÖR UTLÄNDSKA AKTIEÄGARE

Riksdagen har ändrat bestämmelserna för kupongskatt. Bestämmelserna innebär att utländska aktieägare i Tele2, som får pengar utbetalda i samband med inlösen av aktie, kan ansöka till Skatteverket om att få del av kupongskatten återbetald.

Kupongskatt innehålls av VPC eller förvaltare och baseras på hela inlösenbeloppet. Utländska aktieägare har dock rätt att få så stor del av kupongskatten återbetald så att kupongskatten netto baseras endast på den eventuella vinst, som uppstår vid inlösen. Vinsten kan alternativt beräknas enligt den så kallade schablonmetoden. Med anledning av denna ändring har en reviderad informationsbroschyr publicerats på www.tele2.com. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material