TELE2 ANVÄNDER COMUNITELS NÄT OCH LANSERAR KOMBINERAT ADSL- OCH FASTTELEFONIABONNEMANG FÖR SPANSKA HUSHÅLL - Tele2

Våra marknadswebbplatser

16 nov, 2005 9:00 CET

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2”), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar att Tele2 Spanien har lanserat ett nytt ADSL- och fasttelefonierbjudande för privatmarknaden med hjälp av Comunitels nätverk. Erbjudandet inkluderar ADSL, obegränsade nationella och lokalsamtal samt månadsavgift.

Den nya tjänsten, Línea Tele2 ADSL, baseras på Comunitels direktaccess-teknologi och är tillgänglig i samtliga områden där Comunitel har byggt ut nät. Med tjänsten erbjuds kunderna ADSL med en hastighet på 6 Mbps, obegränsade lokal- och nationella samtal samt fri månadsavgift för 39,90 euro per månad, allt på en räkning. - Vi kan nu, redan sex veckor efter förvärvet av Comunitel, dra nytta av fördelarna. Erbjudandet ger våra spanska kunder en enkel tjänst med hög kvalitet samtidigt som de sparar pengar, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: 08 - 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: 08 - 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: 08 - 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material