TELE2 AVNOTERAS FRÅN NASDAQ - Tele2

Våra marknadswebbplatser

21 mar, 2005 14:15 CET

TELE2 AVNOTERAS FRÅN NASDAQ

Tele2 AB har idag beslutat om avnotering från NASDAQ National Market.

Under 2004 stod handeln på Nasdaq för mindre än 0,1% av den totala handelsvolymen. Beslutet om avnotering sker mot bakgrund av att kostnaderna för noteringen inte uppväger de begränsade fördelarna med att vara noterad på Nasdaq. Sista handelsdag för noterade depåbevis i Tele2 på Nasdaq är den 8 april 2005. Beslutet påverkar inte Tele2s notering av A- och B-aktier på Stockholmsbörsen. Tele2s aktier registrerades hos amerikanska Securities and Exchange Commission (SEC) 1997 och noterades i samband därmed som depåbevis på NASDAQ National Market. Avnoteringen från Nasdaq påverkar inte bolagets registrering eller rapporteringsskyldigheter hos SEC. Tele2 kommer att säga upp depåavtalet med The Bank of New York som depåbank, och uppsägningen beräknas träda i kraft omkring den sista veckan i april 2005. Registrerade innehavare av depåbevis kommer dessförinnan att kontaktas av The Bank of New York gällande information angående upphörandet av depåavtalet. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material