Våra marknadswebbplatser

19 aug, 2005 9:00 CET

TELE2 AVVECKLAR SIN VERKSAMHET I FINLAND

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2”), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att den rådande konkurrenssituationen och regulatoriska miljön i Finland har lett till att bolaget beslutat att inte fortsätta vara verksamt i Finland.

Tele2 ämnar avsluta marknadsföringen av sina mobil- och fasttelefonitjänster på den finska marknaden, och i samband med det även avsluta den pågående processen kring bolagets 3G-licens i Finland. Administrationen av de existerande finska kunderna sköts framöver från Sverige. – Med den rådande marknadssituationen ser vi betydligt bättre möjligheter på andra marknader. Det är naturligtvis tråkigt att behöva lägga ner verksamheten i Finland. Vi har varit verksamma där sedan 2000 men har fortfarande ingen möjlighet att exempelvis sälja lokalsamtal. Detta gör att vi har valt att avsluta vidare satsningar i Finland, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2, i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material