Våra marknadswebbplatser

27 sep, 2005 9:00 CET

TELE2 ERBJUDER FAST TELEFONI I EGET NÄT I DANMARK

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2”), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att det framgångsrika förvärvet av Tiscali i februari 2005 har möjliggjort för Tele2 i Danmark att erbjuda både traditionell fasttelefoni och ADSL i eget nät och till betydligt lägre pris än konkurrenterna.

Kunderna i Danmark är de första Tele2-kunder i Europa som erbjuds möjligheten att välja en integrerad ADSL- och traditionell telefonilösning som helt administreras av Tele2, vilket möjliggör att telefonabonnemanget är 42% billigare än hos TDC. Tjänsten är idag tillgänglig för 65% av de danska hushållen. – Det är glädjande att vi, som den ledande alternativa telekomoperatören i Danmark, nu kan koppla bort det före detta statliga monopolet även från den traditionella fasttelefonin, och konkurrera med en helt egen produkt och betydligt bättre priser, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2, i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material