TELE2 FÖRVÄRVAR TISCALIS DANSKA VERKSAMHET - Tele2

Våra marknadswebbplatser

1 feb, 2005 8:20 CET

TELE2 FÖRVÄRVAR TISCALIS DANSKA VERKSAMHET

Tele2 AB meddelade idag att företaget förvärvar Tiscalis verksamhet i Danmark, Tiscali Denmark A/S, för 20,7 miljoner Euro på skuldfri basis.

Tiscali i Danmark har omkring 26 000 ADSL-kunder och över 50 000 kunder inom uppringt Internet. Förvärvet inkluderar även ett omfattande ADSL-nät som täcker mer än 65% av de danska hushållen. Tiscali Danmark hade år 2004 en omsättning på ca 22 miljoner Euro. – Det gläder oss att ha slutfört detta förvärv som stärker vår ställning ytterligare på den danska bredbandsmarknaden. Vi ser fram emot att kunna nå ännu flera hushåll med våra attraktiva erbjudanden, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor För mera information om Tele2 besök: http://www.Tele2.com För mera information om Tiscali besök: http://www.Tiscali.com

Relaterat Material