TELE2 FULLFÖLJER FÖRVÄRVET AV COMUNITEL - Tele2

Våra marknadswebbplatser

30 sep, 2005 13:15 CET

TELE2 FULLFÖLJER FÖRVÄRVET AV COMUNITEL

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2”), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att företaget förvärvat 99,96% av ONIs aktier i Comunitel för 257 miljoner euro på skuldfri basis. Affären har slutförts enligt plan efter att de spanska konkurrensmyndigheterna den 16 september meddelade sitt godkännande.

Tele2 kommer att inleda arbetet med att integrera Comunitel med Tele2 i Spanien, och därmed skapa en stark spelare inom företags- och privatsegmenten på den spanska telekommarknaden. Under integrationsprocessen kommer båda företagen att fortsätta erbjuda telekomtjänster till sina kunder under respektive varumärke. – Vårt mål i detta skede är att fortsätta växa inom privat- och företagssegmenten, i enlighet med Tele2s och Comunitels planer. Parallellt med detta kommer vi under de närmaste månaderna att jobba med en successiv sammanslagning av bolagen. Våra kunder blir de första som gynnas av sammanslagningen, säger Jean Donadieu de Lavit, verkställande direktör för Tele2 Spanien. – Vi är nöjda med att vi nu har slutfört förvärvet av Comunitel. Comunitel stärker vår spanska verksamhet betydligt i och med att vi nu kan nå en bredare kundbas med ett konkurrenskraftigare produktutbud, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2, i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: 08 - 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: 08 - 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: +44 20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: 08 - 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material