TELE2 I LUXEMBURG LANSERAR DEN FÖRSTA GLOBALA GRATIS TV-TJÄNSTEN FÖR 3G - Tele2

Våra marknadswebbplatser

18 mar, 2005 12:05 CET

TELE2 I LUXEMBURG LANSERAR DEN FÖRSTA GLOBALA GRATIS TV-TJÄNSTEN FÖR 3G

Tele2 AB meddelade idag att företaget har lanserat den första globala gratis TV-stationen för 3G-telefoner, via den egna TV-kanalen Tango.TV (TTV).

Utvecklingscentret som är beläget i Luxemburg ansvarar för att tillämpa strategin, som också inkluderar en Internetradio, Sunshine Radio Luxembourg, för 3G-telefoner. Tjänsterna är tillgängliga för alla kunder på den nya wap-portalen T.TVMobile (wap.ttv.lu). – Med den här lanseringen av TV över 3G, visar Tele2 att vi ligger i framkant inom utvecklingen av mobila tjänster. Vi ser fram emot att följa utvecklingen av tjänsterna i Luxemburg för att ta lärdom om kundbeteende, vilket sedan kan appliceras på våra andra mobilmarknader, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar. Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har nära 28 miljoner kunder i 24 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterat på Nasdaq sedan 1997. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Per Borgklint Telefon: +31 207 020 202 Marknadsområdeschef UK & Benelux Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material