TELE2 LANSERAR ADSL I BELGIEN - Tele2

Våra marknadswebbplatser

1 aug, 2005 9:00 CET

TELE2 LANSERAR ADSL I BELGIEN

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2”), (Stockholmsbörsen: TEL2A and TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att bolaget lanserar ADSL i Belgien, med det lägsta priset på marknaden.

Tele2 har sedan lanseringen av fast telefoni i Belgien för två år sedan snabbt vuxit till en av det gamla statliga monopolets främsta konkurrenter. Utöver Tele2s tjänster för fast telefoni och uppringt Internet, kan konsumenter i Belgien nu även ta del av Tele2s lågt prissatta ADSL-erbjudande. Tele2s erbjuder en ADSL-tjänst med en hastighet på 4 Mbps, till ett pris som är 25% lägre än det pris som det gamla statliga monopolet erbjuder för motsvarande tjänst. Kunder som tecknar Tele2s ADSL-tjänst kommer även erbjudas möjlighet att ringa ett obegränsat antal nationella samtal till fasta telefoner under kvällar och helger, utan extra kostnad. – Den belgiska marknaden har varit mycket framgångsrik sedan vi lanserade tjänster där för två år sedan. Jag är väldigt glad att vi tar nästa steg och ger de belgiska kunderna möjligheten till ADSL till ett väldigt lågt pris. Belgien blir det tionde landet i västeuropa där Tele2 erbjuder ADSL, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2, i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material