TELE2 LANSERAR MOBILTELEFONI I FRANKRIKE - Tele2

Våra marknadswebbplatser

15 jun, 2005 15:25 CET

TELE2 LANSERAR MOBILTELEFONI I FRANKRIKE

Tele2 AB meddelar idag att bolaget lanserar mobiltelefoni i Frankrike, två månader efter MVNO-avtalet med Orange.

I och med avtalet som Tele2 tecknade med Orange i april i år, kommer kunderna i Frankrike att kunna ha Tele2 även som mobiloperatör från och med fredagen den 17 juni 2005. Med denna nationella lansering kommer Tele2 att bli landets fjärde mobiloperatör och den enda som idag kan erbjuda ett komplett produktutbud av fast telefoni, mobiltelefoni och bredband, allt under samma namn. En Internetkampanj som Tele2 gjort innan lanseringen har redan lockat mer än 100 000 presumtiva kunder, och en studie av TNS Direct visar att 31% av fransmännen kan tänka sig att byta till Tele2s mobiltjänster inom sex månader. – Det gläder oss att kunna lansera våra mobiltjänster i Frankrike så snabbt. Den franska mobilmarknaden är i stort behov av ökad konkurrens. Våra enkla och billiga tjänster kommer att gynna kunderna i Frankrike, liksom de har i övriga Europa. Den här lanseringen ger oss mycket goda möjligheter, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material