TELE2 LANSERAR SITT TOLFTE GSM-NÄT I RYSSLAND - Tele2

Våra marknadswebbplatser

19 aug, 2005 10:25 CET

TELE2 LANSERAR SITT TOLFTE GSM-NÄT I RYSSLAND

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2”), (Stockholmsbörsen: TEL2A och TEL2B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelar idag att man efter förvärvet av Votec Mobile i december 2004, nu har lanserat ett GSM-nät i Voronezh-regionen. Detta är företagets tolfte lansering av GSM-nätverk i Ryssland under Tele2s varumärke.

GSM-licensen i Voronezh i södra Ryssland täcker 2,4 miljoner personer och mobilpenetrationen i området är ca 40%. – Tele2 har under 2003 och 2004 framgångsrikt lanserat GSM-tjänster i 11 regioner i Ryssland. Den ryska mobilmarknaden har en betydande tillväxtpotential för Tele2 och våra tidigare lanseringar i Ryssland visar att kunderna uppskattar våra tjänster, säger Lars-Johan Jarnheimer, verkställande direktör och koncernchef för Tele2, i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Håkan Zadler, Telefon: (08) 562 640 00 Finansdirektör, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Relaterat Material