Våra marknadswebbplatser

26 apr, 2019 8:00 CET

Jon James lämnar Tele2 efter sammanslagningen i Nederländerna

Stockholm – Tele2 AB (Tele2) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) meddelar idag att Jon James, tidigare vd för Tele2 Nederländerna, lämnar bolaget i slutet av juni.

Som en följd av sammanslagningen mellan Tele2 och T-Mobile i Nederländerna som offentliggjordes den 2 januari 2019, kommer Jon James, tidigare vd för Tele2 Nederländerna, att lämna Tele2 i slutet av juni 2019.

– Jon började på Tele2 2017 och har spelat en avgörande roll i framgången bakom Tele2s nederländska verksamhet, vilket slutligen ledde fram till samgåendet med T-Mobile. Jon och jag har arbetat tillsammans under många år och han har bidragit stort till både Com Hems och Tele2s verksamheter i sina senaste roller. Jag vill tacka Jon för hans ledarskap och engagemang, och önskar honom ett stort lycka till i sina framtida utmaningar, säger Anders Nilsson, vd på Tele2-koncernen.

– Jag känner en oerhörd stolthet över att på bara två år ha genomfört en betydande transformation av Tele2 Nederländerna, och samtidigt fått igenom den framgångsrika sammanslagningen med T-Mobile efter ett ovillkorligt europeiskt godkännande. Det säger mycket om teamet på Tele2, framförallt mina nederländska kollegor, och jag önskar dem all lycka i framtiden, säger Jon James, tidigare vd för Tele2 Nederländerna.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tele2 AB, Tel: +46 766 26 44 00
Erik Strandin Pers, Head of Investor Relations, Tele2 AB, Tel: +46 733 41 41 88