Pressmeddelande Tele2-koncernen dec 22 1999, 8:00 AM CET

Comviq justerar samtalspris för Millenniekortet

Comviq sänker priset på samtal till andra operatörer från 5:95 per minut till 2:50 per minut på kvällar och helger för den som ringer med Millenniekortet
Comviq Millennium, som lanserades i slutet av november i år, är ett kontantkort som säljs i en begränsad upplaga. Samtalspriset är en krona per minut på kvällar och helger för samtal till det fasta nätet och till Comviq- och Tele2Mobil-telefoner. På dagtid är kostnaden för dessa samtal 5:95 per minut. När kortet lanserades var priset för samtal till mobiltelefoner i andra nät i Sverige 5:95 dygnet runt alla dagar i veckan. Nu sänks priset till 2:50 per minut på kvällar och helger för dessa samtal.

- Vi har anpassat oss till önskemålet att Millenniekortet i likhet med det vanliga Kontantkortet skall ha lägre taxa på kvällar och helger för samtal till mobiltelefoner i andra nät. Därmed blir Millenniekortets prisplan än mer anpassat för den som ringer mycket på kvällar och helger, förklarar Fredrik Berglund, Marknadsdirektör på Comviq.

Med det nya kontantkortet vill Comviq också marknadsföra Stiftelsen Milleniumfonden som företaget samarbetar med. Stiftelsens uppgift är att samla in pengar och se till att så många ungdomar som möjligt får studera i utlandet. Ansökningar till Millenniefonden kan göras med start från den 1 januari år 2000.

För ytterligare information:

NetCom Mediaservice, telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt)

Information om Comviqs SMS-tjänster finns också på Comviqs website www.comviq.se

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. NetCom äger 17,8 procent av Société Européene de Communication SA (SEC). NetCom är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS).