Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 29 1999, 8:00 AM CET

Comviq sänker priset på Kontant Utland

Sommaren är här och många ligger i startgroparna för utlandssemester. Comviq var först att erbjuda kontantkunder möjlighet att använda mobiltelefonen utomlands. Nu sänks inträdesavgiften till 145 kronor för denna tjänst och den är därmed billigast på marknaden.
- Eftersom Comviq alltid ska vara prisledande sänker vi inträdesavgiften på Comviq Kontant Utland till 145 kronor. Det är idag är lika vanligt att vara kontantkortskund som abonnemangskund, och vi vill erbjuda alla våra kunder bra tjänster som gör det enkelt att använda mobiltelefonen. Dessutom ska våra kunder känna att de väljer alternativet med lägst pris, säger Fredrik Berglund, marknadsdirektör på Tele2, där Comviq ingår.

Comviq har avtal med 107 operatörer i 64 länder runt om i världen, så kallad roaming. Tidigare har det endast varit möjligt för abonnemangskunder att använda mobilen utomlands. Alla Comviq Kontant-kunder kan ansöka om tjänsten, både nya och gamla. Det går att anmäla sig via www.comviq.se eller Comviqs kundtjänst på 0200-22 20 40. Efter kreditbedömning får kunden en räkning på inträdesavgiften. Samtal gjorda utomlands faktureras i efterskott. Samtal gjorda i Sverige betalar man som vanligt i förväg genom att ladda kortet med värdebevis.

För mer information, kontakta:
NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt).

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil, i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA och i Estland genom dotterbolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. NätTeknik och Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. Bolaget är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS).