Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 30 1999, 3:05 PM CET

Nytt kontantkort med halva priset på kvällar och helger

Comviq lanserar nu ett nytt kontankort - Comviq Kontant Millenium. Kortet som är special-designat säljs i en begränsad upplaga. Milleniumkortet är det kontantkort på marknaden som har den lägsta samtalstaxan på kvällar och helger, 1 krona per minut.
Med Comviq Kontant Millenium ringer kunderna för 1 krona per minut till det fasta nätet i Sverige och till mobiltelefoner i Tele2s och Comviqs nät på kvällar och helger. På vardagar mellan 07.00 och 19.00 kostar det 5:95 per minut, vilket ocks�� är priset för samtal till andra mobilnät vid alla tider på dygnet och i veckan.

- Med Millenium-kortet har vi skapat ett kontantkort för de som ringer mycket på kvällar och helger. Framgångarna med kontantkortet har gjort att vi vill erbjuda också kontantkortskunder möjlighet att välja mellan olika prisplaner, säger Fredrik Berglund, marknadsdirektör på Comviq.
Startpaketet kostar c:a 350 kr och då ingår samtalstid för 100 kr. Kortet kan fyllas på med samtalstid med Comviqs vanliga värdebevis som finns i valörerna 100, 250 eller 550 kr.

Med det nya kontantkortet vill Comviq också marknadsföra Stiftelsen Milleniumfonden som företaget samarbetar med. Stiftelsens uppgift är att samla in pengar och se till att så många ungdomar som möjligt får studera i utlandet. Ansökningar till Millenniefonden kan göras med start från den 1 januari år 2000.

För ytterligare information kontakta:

NetCom Mediaservice, telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt)

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. Bolaget är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS).