Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 10 1999, 3:21 PM CET

Tele2 tror på kärlek på nätet och delar ut 5000 gratis Internetabonnemang i helgen

Den nya romantiska komedin "Du har mail", med Tom Hanks och Meg Ryan i huvudrollerna, har Sverigepremiär på fredag. Warner Bros. Sweden AB samarbetar med Tele2 kring aktiviteter i samband med premiären. Drygt 5000 Connect2Internet-abonnemang kommer att delas ut på biografer i Stockholm, Göteborg och Malmö. Dessutom pågår en tävling på nätet där deltagarna kan vinna en resa till New York.
Uppföljaren till filmen "Sömnlös i Seattle" är en romantisk komedi där Internet spelar en stor roll. Kopplingen till Tele2, som är den största Internetoperatören i Norden, ligger därför nära till hands. Just nu pågår en tävling på Internet där deltagarna bland annat kan vinna en resa till New York - den stad där filmen utspelar sig. Tävlingsadressen är: www.tele2.se/duharmail. För de som inte har tillgång till Internet finns datorer uppställda på Wayne's Coffee (Kungsgatan och Götgatan) i Stockholm, där man kan delta i tävlingen.

- Kärlek som startar på nätet ska uppmuntras! Den naturliga kopplingen till Tele2 gjorde att vi ville göra något extra för biobesökarna i samband med premiären. Jag hoppas att vår present kommer att uppskattas, säger Fredrik Berglund, Marknadsdirektör på Tele2.

Tele2 kommer att dela ut drygt 5000 Connect2Internet-abonnemang under premiärhelgen (fredag den 12/2 till söndag den 14/2) på följande biografer: Saga i Stockholm, Victoria i Göteborg och Royal i Malmö.

För ytterligare information kontakta NetCom Mediaservice:
08 - 5626 4626 (dygnet runt)

eller Maria Mörner, Warner Bros. Sweden AB, på telefon:
08 - 658 10 50

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil, i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och data-kommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. NätTeknik/Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. Bolaget är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECSY).