Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 25 2000, 12:00 AM CET

Comviq sänker samtalstaxor på kvällar och helger

Comviq sänker den 1 mars taxan på kvällar och helger för vissa abonnemangsformer och för samtliga kontantkort. Därmed ringer Comviqs kunder för från 40 öre minuten till 75 öre minuten på kvällar och helger. Undantag är de kunder som har valt abonnemang med samma taxa dygnet runt. Den 1 april inför Comviq en öppningsavgift på 40 öre för vissa abonnemangs-former och för kontantkorten.
Comviq sänker samtalstaxan på kvällar och helger till 75 öre för samtliga abonnemang utom de som redan idag har den lägre taxan 40 öre. De abonnemang som har samma taxa dygnet runt påverkas inte heller av sänkningen. Också Comviq Kontant får taxan 75 öre på kvällar och helger. För Comviq Kontant Millenium sänks taxan på kvällar och helger till 40 öre minuten.

- Med den här prissänkningen befäster vi vår ställning som prisledande på den svenska GSM-marknaden. Många abonnemangsformer har sedan tidigare en taxa på 40 öre på kvällar och helger. Nu sänker vi kvälls- och helgtaxan till 75 öre minuten för de flesta andra abonnemangen, säger Fredrik Berglund, marknadsdirektör på Comviq. När vi inför en startavgift på samma nivå som Telias blir det lättare att jämföra våra abonnemang och se vem som är billigast.

Den nya kvälls- och helgtaxan gäller för samtliga Comviqs kontantkort och abonnemang utom Comviq Kväll (Joker), Comviq Kväll med pott (Joker med pott), Comviq Dag med Pott och lokalabonnemangen. Taxan avser samtal till Comviq- och Tele2Mobil-nätet och till samtliga fasta nät i Sverige. Öppningsavgiften införs den 1 april.

För ytterligare information:

NetCom Mediaservice, telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt)

Fredrik Berglund, marknadsdirektör, telefon: 070-4264664

Robert Hultman, informationschef, telefon 070- 426 45 39

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. NetCom äger 17,8 procent av Société Européenne de Communication SA (SEC). NetCom är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS).