Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 10 2000, 12:00 AM CET

Enklare att tanka på kontantkort: Tanka Comviq kontant på Internet

I samarbete med Föreningssparbanken, Nordbanken och SEB erbjuder nu Comviq sina kontantkortkunder att kunna tanka på sina kontantkort direkt via nätet. Transaktionerna håller lika hög säkerhet som bankernas vanliga betalningsrutiner på Internet. En fördel är att inga kreditkortnummer exponeras och att man slipper såväl butiksbesök som samtal till kundservice för att få sitt kontantkort påfyllt.
  • Vi är angelägna om att hela tiden utveckla och förbättra servicen för våra kunder, säger Fredrik Berglund, marknadsdirektör på Comviq/Tele2. Bankernas säkerhetsrutiner och nätets lättillgänglighet erbjuder tillsammans en effektiv distributionskanal.
För att kunna använda tjänsten måste kunden vara internetkund hos en av ovanstående banker. När det är dags att fylla på samtalspotten går kunden in på www.comviq.se och uppger önskat belopp samt vilket kontantkort som ska tankas på. Man kan välja mellan 100, 250 eller 550 kronor varav det sistnämnda kostar 500 kronor med 50 kronor i bonuspott. Man slussas sedan vidare direkt till sin Internetbanks inloggningssida för att där avsluta köpet. Kortet tankas sedan på automatiskt och kunden får bekräftelse via SMS att påtankningen är utförd. Vid varje tankningstillfälle förlängs giltighetstiden för kontantkortet med 13 månader. Tjänsten kostar inget extra för kunden att utnyttja.

För ytterligare information, kontakta:
NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt).

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. NetCom äger 17,8 procent av Société Européene de Communication SA (SEC).

NetCom är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS).