Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 25 2000, 3:46 PM CET

Tele2 lanserar Online spel

Tele2 lanserar ett Online spel för sina kunder. Det första spel som släpps är Ultima Online Renaissance. Detta tack vare ett sammarbete med en av världens största Speltillverkare, Electronic Arts. Flera av Electronic Arts titlar för Online spel kommer succesivt att lanseras av Tele2 i hela Skandinavien.

Tele2 erbjuder sina Connect2Internet/Tele2Internet kunder att beställa Ultima Online Renaissance för att prova spelet i 30 dagar. Ultima Online är ett prisbelönt On-line spel där man lever i ett virtuellt samhälle med tusentals invånare i fantasivärlden Britannia. I spelet ingår mer än 200 karaktärer, allt ifrån drakar och skurkar till nobla riddare.
  • Spel är mycket efterfrågat och detta samarbete förstärker vår portfölj av spel, säger
Per-Ivan Selinder ansvarig för produktledningen. Vi har redan sedan tidigare bl a e-mail spel och kommer nu succesivt att erbjuda våra kunder det senaste inom spelsegmentet.

Samarbetet gör det även möjligt för alla spelare av Ultima Online att köpa mer speltid, s k "Gametime" via Tele2s hemsida. Detta genom den e-handelslösning som tagits fram och utvecklas ytterligare. Samarbetet mellan Tele2 och Electronic Arts gäller inom de Skandinaviska länderna och ingår i Tele2s satsning att bredda tjänsteutbudet på den privata sidan.

För mer information, vänligen kontakta: Tele2 Mediaservice telefon 08-5626 4626

NetCom, som bildades 1993, är ett ledande alternativt pan-europeiskt telekommunikationsföretag som verkar inom mobila GSM-tjänster, publik tele- och datakommunikation samt Internet under varumärkena Tele2, Tango, Comviq och Q-GSM till mer än nio miljoner kunder i 20 länder. NetCom driver även Datametrix, Optimal Telecom, 3C Communications, som säljer telefoni- och Internettjänster över telefonautomater och Internet-terminaler samt Transac, ett bolag för databehandling av bl a korttransaktioner och fakturor, C3, förutbetalda telefonkort för fast telefoni, och Intellinet, en fast telefonitjänst med "lägsta-pris-garanti". Koncernen erbjuder även kabelTV-tjänster i Sverige, Estland och Litauen under varumärkena Kabelvision, Tele2 och C-Gates och Internetportalen Everyday.com, som är ett joint venture med Modern Times Group. NetCom är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna NCOMA och NCOMB samt på Nasdaq under symbolen NECSA och NECSB.