Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 20 2002, 11:30 AM CET

Ny Comviq-sajt möter växande intresse för mobilt internet

Comviq lanserar en ny avdelning på sin hemsida med namnet Mera Mobil. Via de tre huvudområdena Nytta, Nöje och Relationer ska användarna enkelt kunna lära sig att utnyttja mobilen för att kolla tidtabeller, spela spel, skicka e-post och mycket annat.
Den nya avdelningen svarar mot en ökande efterfrågan på mobila tjänster bland Comviqs kunder. På sajten kan man läsa om olika funktioner som finns tillgängliga och enkelt ladda ner nödvändiga inställlningar till mobilen.

Comviqs satsning svarar också mot den tydliga trend att de nya mobiler som säljs är gprs-telefoner. Analysföretaget IT Research Sweden har släppt siffror som visar att det sålts över 310.000 gprs-telefoner i Sverige under det första halvåret (240.000 under hela 2001).

- Vi ser att våra kunder rör sig mot allt bredare utnyttjande av sina mobiler, det är inte bara prat och SMS längre. Vår nya portal hjälper kunderna att röra sig mot mobilt internet, säger Johan Mathson, Ansvarig för Marknadskommunikation, Tele2 Sverige.

Adressen är: www.comviq.se/wap

Johan Mathson, Ansvarig för Marknadskommunikation, Tele2 Sverige AB, telefon 070-426 4107 eller
Karl-Johan Nybell, Ansvarig för Produktledning, Tele2 Sverige AB, telefon 070-426 4302

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: