Pressmeddelande Tele2-koncernen dec 01 2003, 8:45 AM CET

Comviq introducerar nya kontantkortet Comviq.net

Comviq.net innebär ett nytt, enkelt och billigt alternativ för kontantkortskunderna
Comviq/Tele2 lanserar idag ett helt nytt kontantkort, Comviq.net. Kortet, som tankas på antingen via Internet eller fasttelefonifaktura från Tele2, har ett enhetligt minutpris dygnet runt, s k "one price". Detta innebär att kunden betalar samma låga minutpris, 1.69 kr, oavsett tid på dygnet eller vilken operatör han eller hon ringer till inom Sverige. Minutpriset gäller även för samtal till det fasta nätet i Sverige.

- Vår målsättning är att det alltid ska vara enkelt och billigt att ringa med Comviq. De flesta kontantkortskunder är mycket prismedvetna och nu finns det möjlighet att sänka sina mobiltelefonikostnader ytterligare för de som ringer mycket under dagtid, säger Anders Steen, försäljningsdirektör Tele2.

Comviq.net är ett alternativ till det befintliga kontantkortet Comviq Kontant, och vänder sig främst till de kunder som efterfrågar ett och samma pris på alla sina samtal dygnet runt. Comviq.net kan tankas på via Comviqs hemsida www.comviq.net, eller via fasttelefonifakturan från Tele2. För att kunna tanka på via Internet, krävs det att användaren är kund hos någon av de Internetbanker som Tele2 samarbetar med (för närvarande Internetbankerna Nordea, Handelsbanken, SEB och Föreningssparbanken). Comviq.net-kunder betalar för samtal till kundservice. Till skillnad från Comviq Kontant ger Comviq.net ingen bonus på inkommande samtal.

Comviq.net har en öppningsavgift på 0.69 kr per samtal. Alla samtal till det mobila och det fasta nätet inom Sverige kostar 1.69 kr per minut och alla SMS kostar 0.99 kr/st. För mer information om priser och villkor, se www.comviq.net.

För ytterligare information, vänligen kontakta;
Anders Steen, Försäljningsdirektör, Tele2 Sverige AB, Tel 08-5626 4000 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq. För allmän information om Comviq, vänligen besök www.comviq.se.