Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 01 2003, 11:16 AM CET

Comviq introducerar Sveriges lägsta minutpris på kvällar och helger

- Lanserar nytt"Comviq KVÄLL"- abonnemang och sänker priset med 40%

Comviq lanserar idag ett nytt mobilabonnemang för de kunder som ringer mycket på kvällar och helger. Det nya abonnemanget ersätter den tidigare formen av "Comviq KVÄLL", och samtalsavgiften sänks samtidigt med 40%, till 24 öre på kvällar och helger.

-Eftersom många av våra kunder ringer mycket på kvällar och helger, är det viktigt för oss att kunna erbjuda dem landets lägsta minutpris. Den stora prissänkningen är ett led i vår målsättning att ytterligare stärka vår position som prisledande på den svenska marknaden, säger Anders Steen, försäljningsdirektör på Tele2/Comviq.

Det nya abonnemanget omfattar alla nya kunder, samt de befintliga kunder som väljer att byta till nya abonnemanget "Comviq KVÄLL". Samtalsavgiften 24 öre gäller samtal till Comviq, Tele2, samt till det fasta nätet i Sverige på kvällar och helger.

Prisinformation Comviq KVÄLL

För mer information om priser och villkor, se www.comviq.se

Anders Steen, Tele2 Sverige AB, Tel 08-5626 4000
eller Tele2 Mediaservice, Tel 08-5626 4626

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.