Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 09 2003, 11:30 AM CET

Comviq passerar 3 miljoner mobilkunder i Sverige

- befäster sin ställning som den snabbast växande mobiloperatören i Sverige
Mobiloperatören Comviq har passerat en ny milstolpe när över 3 miljoner svenskar valt Comviq som sin operatör. Comviq fortsätter att växa snabbare än de två största konkurrenterna och bland nya mobilkunder i Sverige hade Comviq en marknadsandel på över 50 procent under de tre första kvartalen 2002.

- Försäljningen av nya abonnemang och kontantkort inför julen har gått över förväntan. Vi hade dessutom extra bra erbjudanden inför jul då vi bland annat lanserade vår lägsta minuttaxa någonsin för kvällar och helger, kommenterar Fredrik Berglund, VD på Tele2 Sverige.

Med över 2 miljoner kontantkortskunder är Comviq ojämförligt störst på kontantkortsmarknaden och därmed också på privatmarknaden i Sverige.

- Vår strategi att ständigt vara prisledande och anpassa våra erbjudanden till svenska mobilanvändares olika behov har visat sig framgångsrik, säger Fredrik Berglund.

För mer information, kontakta:
Fredrik Berglund, VD Tele2 Sverige AB, tel 08-5626 4000

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.

Hela pressmeddelandet kan laddas ner från medföljande länk.