Pressmeddelande Tele2-koncernen dec 10 2003, 2:22 PM CET

Comviq satsar på spel till Comviq Go Live!

Kundernas intresse för nedladdningsbara spel till mobiltelefonen ökar
I slutet av november lanserades Comviq Go Live!- ett enklare sätt för alla kunder att få tillgång till mobila innehållstjänster. En av de tjänster som kunderna efterfrågar i allt större utsträckning, är nedladdningsbara spel till mobiltelefonen. Under tredje kvartalet i år ökade antalet nedladdningar med 230% jämfört med det andra kvartalet i år och intresset är fortsatt stort under första delen av fjärde kvartalet. Comviq/Tele2s kunder vill ha en blandning av olika spelkategorier och nedan presenteras de spel som var mest populära under november. Med hjälp av Comviq Go Live! blir det nu ännu enklare för fler kunder att hitta och ladda ner de senaste spelen.

- Våra kunder efterfrågar spel i mobiltelefonen i allt större utsträckning. Vi har därför satsat stort på ett varierat utbud i anslutning till lanseringen av Comviq Go Live!. Vi samarbetar med ett växande antal innehållsleverantörer och kommer kontinuerligt att tillhandahålla allt fler intressanta tjänster med fokus på nytta och nöje, säger Markus Täkte, chef för produktutveckling på Tele2 Sverige.

Många av Comviq/Tele2s kunder har upptäckt nöjet med att spela spel på mobiltelefonen i takt med att grafik och spelkänsla börjar bli jämförbara med t ex konsolspel. Stora fördelar är också att mobilspelen går att ta med sig överallt, att de är enkla att ladda ner och att de är relativt billiga. De avancerade färgspelen på Comviqs mobila portal kostar 30 kr. I dagsläget finns ca 70 titlar från flera tillverkare på Comviqs mobila portal i kategorierna Sport, Strategi, Arkad och Action m fl. Målsättningen är att ha ett föränderligt utbud, för ett så stort antal mobiltelefonmodeller som möjligt. Comviq samarbetar idag med spelleverantörerna Minick, Acotel, Eurobate och Carbello.

Comviqs spel topplista!
De fem spel som kunderna laddade ner mest under november månad 2003 var:
1) Worms
2) Motor GP
3) Eurosport Football
4) Pinball
5) Sky Warriors

För ytterligare information, vänligen kontakta;
Markus Täkte, chef för produktutveckling, Tele2 Sverige, 08-5626 4000

Så laddar du ner spel från Comviq
Om du är Comviq/Tele2 kund och har inställningarna till Comviq Go Live! inlagda på din mobiltelefon, kan du snabbt och enkelt ladda ner ett spel. Koppla upp dig till den mobila portalen (wap.comviq.se) och gå därefter in på kategorin "Games". Där hittar du en länk till alla nedladdningsbara spel. Välj vilket spel du vill ha, betala, och ladda ner det. Instruktioner ges längs vägen. De Comviq/Tele2 kunder som inte redan har Comviq Go Live!, kan kostnadsfritt ladda ner inställningarna genom att besöka hemsidan www.comviq.se/comviqgolive).

Utbudet av spel varierar något för olika telefonmodeller. Det finns alltid ett testspel som du kan ladda ner gratis, så att du kan prova hur det går till. Eventuella trafikkostnader tillkommer. Användarna behöver inte ha den allra senaste telefonmodellen för att ladda ner spel från Comviq. Det finns spel även för en del äldre svart-vita telefoner. De nedladdningsbara spelen är en del av de innehållstjänster som finns tillgängliga via Comviq Go Live!. Övriga innehållstjänster som finns via portalen är bland annat nyheter, horoskop, bilannonser, väder, chat, lokaltrafikinformation och mail.

Spelen fungerar på telefoner som har stöd för Java, t ex:
Nokia 7650, 3410, 3510i, 3650, 6310i, 6600, 6610, 7210, 7250i, 5100, 3100, 3200, N-Gage
Sony Ericsson P800, T610, P900
Siemens M50, C55
Samsung S100, E700
Sharp GX 10
Stöd för Mophun finns i Sony Ericsson T300 och T310.

Läs mer om mobilspelen på www.comviq.se

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.