Pressmeddelande Tele2-koncernen aug 12 2003, 11:57 AM CET

Comviq/Tele2 billigast på MMS

Comviq/Tele2 presenterar idag Sveriges lästa pris för ljud- och bildmeddelanden - MMS. Från och med 1 september 2003 kommer det kosta 3,25 kronor att skicka ett MMS.

- Vi har hela tiden lovat våra kunder att ge dem marknadens lägsta pris på MMS och med 3,25 infriar vi det löftet, säger Fredrik Berglund, VD för Tele2 i Sverige. Utvecklingen har gått snabbt fram sedan vi lanserade tjänsten i fjol och bara det senaste kvartalet har MMS-trafiken ökat med över 200% procent. Samtidigt ser vi också att försäljningen av mobiltelefoner med inbyggd kamera har tagit rejäl fart, vilket bidrar till ökningen.

Comviq/Tele2 lanserade MMS, som innebär att meddelanden som innehåller både text, bild och ljud kan skapas och skickas, i slutet av november förra året. För att kunna använda MMS-tjänsten behövs ett abonnemang eller kontantkort från Comviq eller Tele2 samt en telefon utrustad med MMS-funktionalitet. För mer information, se www.comviq.se.

För ytterligare information, kontakta:
Karl-Johan Nybell, Chef Produkter och Tjänster, 08-5626 4000
Tele2 Mediaservice, 08-5626 4626

Comviq är idag den snabbast växande GSM-operatören i Sverige. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta möjliga pris. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.