Pressmeddelande Tele2-koncernen dec 16 2003, 8:00 AM CET

Comviq/Tele2 lanserar abonnemanget Comviq.net

Strax efter introduktionen av kontantkortet Comviq.net, lanseras nu även ett nytt abonnemang, Comviq.net, med enhetligt minutpris. Liksom för kontantkortet, kostar alla samtal till det mobila och det fasta nätet inom Sverige 1.65 kr/minut, oavsett tid på dygnet.

- Med abonnemanget Comviq.net befäster vi vår prisposition på marknaden, samtidigt som vi ökar valmöjligheten för våra kunder. Comviq.net finns nu både som abonnemang och kontantkort. Beroende på hur kundens ringbeteende ser ut, finns det möjlighet att sänka sina samtalskostnader ytterligare genom att välja Comviq.net, säger Anders Steen, försäljningsdirektör Tele2.

Abonnemanget Comviq.net är ett alternativ till övriga abonnemang hos Comviq. Öppningsavgiften för samtal med Comviq.net är 0.67 kr per samtal och att ringa kostar 1.65 kr per minut. SMS kostar 0.97 kr styck. Abonnemanget har varken fast månadsavgift eller bindningstid. Abonnemanget finns att teckna på www.comviq.net. På samma webbplats finns även en räknesnurra där kunden kan göra prisjämförelser mellan Comviq.net, Comviqs övriga abonnemang, samt de större konkurrenternas abonnemang.

För mer information om priser och villkor, se www.comviq.net.

För ytterligare information, vänligen kontakta;
Anders Steen, Försäljningsdirektör, Tele2 Sverige AB, Tel 08-5626 4000
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq. För allmän information om Comviq, vänligen besök www.comviq.se.