Pressmeddelande Tele2-koncernen dec 03 2003, 8:00 AM CET

Comviq/Tele2 sänker priserna på kontantkortet Comviq.net

Prissänkningarna innebär att Comviq/Tele2 befäster sin prisledande position på kontantkort med "one-price"
Comviq/Tele2 lanserade i måndags ett helt nytt kontantkort, Comviq.net med ett enhetligt minutpris dygnet runt, s k "one price" med målsättningen är att vara prisledande. Därför sänker idag Comviq/Tele2 priserna ytterligare på detta kontantkort. Alla samtal till det mobila och det fasta nätet inom Sverige sänks därmed från 1.69 kr per minut till 1.65 kr per minut och SMS kostar nu 0.97 kr jämfört med tidigare 0.99 kr. Öppningsavgiften sänks till 0.67 kr per samtal.
  • Vi vill kunna erbjuda våra kunder marknadens billigaste kontantkort med enhetlig prissättning. Därför väljer vi nu att sänka priserna ytterligare så kort tid efter introduktionen, och är därmed fortsatt prisledande på den svenska marknaden även för den här typen av kontantkort, säger Anders Steen, försäljningsdirektör Tele2.
Ett enhetligt minutpris dygnet runt, eller s k "one price" innebär att kunden betalar samma låga minutpris, 1.65 kr, oavsett tid på dygnet eller vilken operatör han eller hon ringer till inom Sverige. Minutpriset gäller även för samtal till det fasta nätet i Sverige. Comviq.net, som är ett alternativ till det befintliga kontantkortet Comviq Kontant, kan tankas på via Comviqs hemsida www.comviq.net, eller via fasttelefonifakturan från Tele2. För att kunna tanka på via hemsidan krävs det att användaren är kund hos någon av de Internetbanker som Tele2 samarbetar med (för närvarande Internetbankerna Nordea, Handelsbanken, SEB och Föreningssparbanken). Till skillnad från Comviq Kontant ger Comviq.net ingen bonus på inkommande samtal och Comviq.net-kunder betalar för samtal till kundservice.

För mer information om priser och villkor, se www.comviq.net.

För ytterligare information, vänligen kontakta;
Anders Steen, Försäljningsdirektör, Tele2 Sverige AB, Tel 08-5626 4000
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq. För allmän information om Comviq, vänligen besök www.comviq.se.