Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 10 2003, 10:24 AM CET

Tele2 lanserar ADSL Startpaket i butik

- Nu blir det lika enkelt att skaffat ADSL som att köpa kontantkort till mobilen

Tele2 lanserar idag ett helt nytt koncept kallat ADSL Startpaket som kommer att säljas via över tusen olika återförsäljare runtom i landet. Tanken är att det ska bli lika enkelt att skaffa och komma igång med ADSL som det idag är att köpa ett kontantkort för den som vill prata i mobiltelefon. Hos återförsäljaren kan kunden få information direkt om det aktuella telefonnumret är förberett för ADSL innan tjänsten beställs. I och med att tjänsten säljs direkt i butiken får kunden också med sig all nödvändig utrustning hem såsom modem, nätverkskablar och installationsprogramvara.

- Det här är ett sätt att sprida kunskapen om ADSL till en bredare målgrupp, säger Karl-Johan Nybell, chef för produktutveckling på Tele2. Vi har märkt att många människor tycker att det här med ADSL verkar krångligt, men faktum är att för den del av befolkningen som bor utanför storstäderna eller som bor i villa, är ADSL ett mycket bra alternativ om man vill ha en snabbare uppkoppling än via vanligt modem.

Under introduktionsperioden fram till och med den 11 maj, säljs startpaketet för 595 kronor (exklusive modem) och de två första månaderna kostar tjänsten 10 kronor per månad. Ordinarie pris är 359 kronor per månad. I startpaketet ingår också antivirusskydd och brandvägg kostnadsfritt under första året (värde 49 kronor per månad). För den som inte redan har ett ADSL-modem kommer Tele2s Startpaket också att erbjudas tillsammans med ett antal olika modem hos de olika återförsäljarna. Några av de återförsäljare som initialt kommer att sälja ADSL Startpaket är bland annat ONOFF, SIBA, GEAB The Phone House samt även en mängd olika fristående återförsäljare runtom i landet.

Karl-Johan Nybell, Product Management, Tele2 Sverige AB, Tel 070-426 4302
Anders Steen, Försäljningsansvarig Tele2 Sverige AB, Tel 070-426 4778
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni samt datanät- och Internettjänster. Tele2 vänder sig till företag och privatpersoner som sätter värde på smarta, prisvärda och flexibla kommunikationslösningar. På område efter område har Tele2 utmanat och brutit monopolen på de skandinaviska telemarknaderna. Idag är Tele2 det största paneuropeiska varumärket inom telekommunikation. Tele2 AB bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.