Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 22 2004, 3:28 PM CET

Comviq sänker priset på SMS för kontantkortskunderna

Fortsatt den enda operatören med bonus på inkommande samtal!

Comviq förändrar nu prissättningen av Comviq Kontant och befäster därmed sin prisposition på marknaden. Priset för att skicka SMS med Comviq Kontant sänks till 1.20 kr styck. Ny öppningsavgift är 0.49 kr/per samtal. Den nya prissättningen innebär att Comviq behåller sin prisposition på alla samtalskostnader inklusive SMS och öppningsavgifter.
  • Våra kunder ska kunna lita på att det alltid är billigare att ringa med oss än med våra största konkurrenter. De prisjusteringar vi gör nu, innebär att vi håller det löftet och att vi återigen befäster vår prisposition på marknaden, säger Fredrik Berglund, VD på Tele2 Sverige.
Comviq fortsätter att vara den enda operatör på marknaden som ger en bonus på 25 öre per minut för inkommande samtal. De nya priserna för Comviq Kontant presenteras i tabellen nedan och gäller från och med den 23 februari i år.

Prisjämförelse kontantkort

* SMS för 1 krona för ungdomar upp till och med 25 år med registrerat kontantkort.
** 0.75 kr/SMS alla dagar mellan 18.00-20.00.
*** MMS upp till 30 kb kostar 3.50 kr. MMS mellan 31-100kb kostar 5.50 kr.

För mer information om priser och villkor, se www.comviq.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta;
Markus Täkte, Chef Produktledning, Tele2 Sverige, 08-5626 4000 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq. Besök gärna www.comviq.se.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: