Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 05 2004, 1:20 PM CET

Nu kan även kontantkortskunder ringa för 0 kr i minuten

Comviq Kompis lanseras som kontantkort
Tele2Comviq följer upp framgången med abonnemanget Comviq Kompis med att nu också introducera konceptet för kontantkortsanvändare. Med Comviq Kompis ringer kunden helt utan minutavgift till Tele2Comviqs 3,4 miljoner mobilkunder i Sverige.

Eftersom det finns 3,4 miljoner andra Tele2Comviqkunder att ringa till, vill jag påstå att detta är det mest intressanta kontantkortsalternativet utan minutavgift i Sverige, kommenterar Anders Steen, försäljningsansvarig Tele2 privat i Sverige.

Alla kontantkortskunder hos Comviq kan från och med idag välja Comviq Kontant Kompis genom att köpa ett sådant värdebevis hos någon av företagets ordinarie återförsäljare. Värdebeviset gäller i 30 dagar och sedan kan kunden enkelt förlänga perioden genom att ladda på med ett nytt värdebevis, eller återgå till att ringa med ordinarie priser för Comviq Kontant. Comviq Kontant Kompis ger, till skillnad från Comviq Kontant, ingen bonus på inkommande samtal.

Priser med Comviq Kontant Kompis:

Minutavgift till
3,4 miljoner andra
Tele2Comviqkunder: 0 kr
Minutavgift till fasta
nätet samt övriga
mobiloperatörer: 2,49 kr
Öppningsavgift: 0,49 kr
SMS: 0,99 kr
MMS: 2,75 kr
Värdebevis Kompis: 150 kr
Startpaket: 99 kr. Användare som inte redan idag ringer med Comviq Kontant köper först ett startpaket för Comviq Kontant.

Comviq Kontant Kompis och Comviq Kontant finns att köpa hos Tele2Comviqs ordinarie återförsäljare samt på www.comviq.se

Anders Steen, försäljningsansvarig privat Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 25 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och bolaget är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sedan 1997 sidonoterat på Nasdaq. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: