Pressmeddelande Tele2-koncernen maj 17 2004, 9:39 AM CET

Nu kan Comviqkunder ringa sina kompisar för 0 kr i minuten

- Nytt abonnemang utan minutavgift till 3,4 miljoner mobilanvändare i Sverige
Comviq lanserar idag ett helt nytt mobilabonnemang - Comviq Kompis. Med Comviq Kompis ringer kunden helt utan minutavgift till alla Tele2/Comviqs över 3,4 miljoner mobilkunder i Sverige, dygnet runt, alla dagar i veckan. Abonnemanget passar alla som vill ha tät kontakt via mobilen, men framförallt för den som ringer många och långa samtal.

- Eftersom Comviq Kompis-kunder kan ringa till 3,4 miljoner andra Comviqkunder utan minutavgift, vill jag påstå att det här är första gången i Sverige som den här typen av abonnemang blir riktigt intressant, säger Anders Steen, försäljningsansvarig på Tele2 Sverige AB.

Minutavgiften är 0 kronor till Comviqkunder i Sverige, öppningsavgift på 50 öre per samtal tillkommer. Att skicka SMS kostar 1 krona till andra Comviqkunder och MMS 2,75. Pris till övriga mobiloperatörer i Sverige är 2,25 kronor per minut, dygnet runt. Pris för SMS till övriga operatörer är 1,10 kronor per styck. Samtal till det fasta nätet i Sverige kostar 1 krona. Månadsavgiften för Comviq Kompis är 135 kronor.

För mer information om priser och villkor, se www.comviq.se

Anders Steen, Försäljning Privat, Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq. För allmän information om Comviq, vänligen besök www.comviq.se.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: