Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 18 2004, 12:09 PM CET

Nu kan Comviqs kunder skicka SMS för 65 öre

-Med en prissänkning på 33% stärker Comviq sin prisposition
Comviq/Tele2 genomför en rejäl prissänkning på SMS för abonnemanget och kontantkortet Comviq.net. Priset sänks med 33%, och att skicka ett SMS kostar nu 65 öre, jämfört med tidigare 97 öre. Comviq.net, som lanserades i höstas, är ett abonnemang och kontantkort som kunden tecknar och hanterar via Comviqs hemsida. Comviq.net har låga samtalskostnader och är inte förenat med någon bindningstid eller fasta månadsavgifter.

- Redan från start var vårt löfte att erbjuda kunderna marknadens lägsta priser. Vi står benhårt fast vid denna strategi och med ett pris på 65 öre per SMS befäster vi prispositionen. I Sverige, liksom i de övriga nordiska länderna, ser vi nu en ökande trend för Internetbaserade tjänster som Comviq.net, säger Anders Steen, försäljningsdirektör Tele2.

Comviq.net är namnet på både ett abonnemang och kontantkort med ett enhetligt minutpris. Detta innebär att kunden betalar samma låga minutpris, 1,65 kr, oavsett tid på dygnet eller vilken operatör han eller hon ringer till inom Sverige. Minutpriset gäller även för samtal till det fasta nätet i Sverige. Öppningsavgiften är 67 öre per samtal och att skicka ett SMS kostar nu 65 öre. Både abonnemanget och kontantkortet Comviq.net, tecknas via www.comviq.net. Kontantkortet Comviq.net tankas på antingen via hemsidan, eller via kundens fasttelefonifaktura från Tele2.

För mer information om priser och villkor, se www.comviq.net.

För ytterligare information, vänligen kontakta;
Anders Steen, Försäljningsdirektör, Tele2 Sverige AB, Tel 08-5626 4000
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq. För allmän information om Comviq, vänligen besök www.comviq.se.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: