Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 17 2004, 4:50 PM CET

Tele2 bibehåller sin prisposition för fasttelefoni gentemot Telia

Tele2s fasttelefonikunder ringer fortsatt billigare dygnet runt än med Telia, genom att t ex kombinera Tele2s fasttelefoniabonnemang Tele2 Dag och Tele2 Kväll & Helg. Då kan kunden ringa obegränsat utan minutavgift dygnet runt till alla fasta nät i Sverige för 58 kronor i månaden, med en öppningsavgift på 45 öre per samtal. Detta ska jämföras med Telias nya fasttelefoniabonnemang utan minutavgift, som har en månadskostnad på 65 kronor och öppningsavgift på 45 öre per samtal. Samtliga Tele2s abonnemang inkluderar också mycket låga minutpriser till det mobila nätet i Sverige och för utlandssamtal.

- Vi har lovat våra fasttelefonikunder att det alltid ska vara billigare att ringa med oss än med Telia. Vi kan idag konstatera att vi fortsätter att hålla vårt löfte utan problem. Dessutom satsar Tele2 på skräddarsydda abonnemang som kunderna kan välja att kombinera precis hur de vill för att alltid kunna ringa billigt, dygnet runt, säger Fredrik Berglund, VD på Tele2 Sverige AB.

För mer information om priser och villkor, se www.tele2.se.

Om Tele2s abonnemang för fasttelefoni:
Tele2 erbjuder idag tre olika abonnemang för fast telefoni. De tre abonnemangen kan användas var och en för sig eller kan kombineras baserat på kundens behov:

Tele2 Dag - passar framför allt för den som ringer mycket dagtid. För 34 kronor per månad, ringer kunden obegränsat på vardagar till det fasta nätet för 0 kronor per minut fram till klockan 18.00. (Öppningsavgift tillkommer).

Tele2 Kväll & Helg - ett abonnemang för den som har majoriteten av sina telefonkontakter på kvällar och helger. För 24 kronor per månad går det att ringa utan minutavgift till det fasta nätet i Sverige på vardagkvällar från klockan 18.00 samt på helgdagar. (Öppningsavgift tillkommer).

Tele2 Utland - För 14 kronor i månaden ringer Tele2kunder med detta abonnemang i genomsnitt 50% billigare än ordinarie prislista till hela världen, med priser från 39 öre per minut. Tele2 Utland är särskilt lämpligt för den som har många släktingar eller vänner utomlands.

Fredrik Berglund, VD, Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande och mest lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med över 24 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: