Pressmeddelande Tele2-koncernen maj 11 2004, 9:46 AM CET

Tele2 lanserar två nya abonnemang för fast telefoni

- Ingen minutavgift dagtid och halverade utlandspriser
Tele2 lanserar idag ytterligare två abonnemang för fast telefoni - Tele2 Dag och Tele2 Utland. Med Tele2 Dag kan Tele2s kunder, mot en fast månadsavgift på 34 kronor, ringa obegränsat dagtid utan minutavgift till det fasta nätet i Sverige.

Abonnemanget Tele2 Utland ger Tele2s kunder möjlighet att ringa utlandssamtal upp till 92 procent billigare, med priser från 39 öre per minut till bland annat Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Italien, Nederländerna och Spanien. I genomsnitt är priserna med Tele2 Utland halverade jämfört med ordinarie prislista. Månadsavgiften för detta abonnemang är 14 kronor.

- Det här är ytterligare ett steg i vår målsättning att hela tiden bli ännu bättre på att anpassa våra erbjudanden efter kundernas önskemål, säger Anders Steen, försäljningsdirektör på Tele2. Efter framgången med abonnemanget Kväll & Helg som lanserades tidigare i år, går vi nu våra kunders önskemål till mötes med ännu fler skräddarsydda abonnemang.

Om Tele2s abonnemang
Tele2 erbjuder idag tre olika abonnemang för fast telefoni. De tre abonnemangen kan användas var och en för sig eller kan kombineras baserat på kundens behov:

Tele2 Dag - passar framför allt för den som ringer mycket dagtid. För 34 kronor per månad, ringer kunden obegränsat på vardagar till det fasta nätet för 0 kronor per minut fram till klockan 18.00. (Öppningsavgift tillkommer).

Tele2 Kväll & Helg - ett abonnemang för den som har majoriteten av sina telefonkontakter på kvällar och helger. För 24 kronor per månad går det att ringa utan minutavgift till det fasta nätet i Sverige på vardagkvällar från klockan 18.00 samt på helgdagar. (Öppningsavgift tillkommer).

Tele2 Utland - För 14 kronor i månaden ringer Tele2kunder med detta abonnemang i genomsnitt 50% billigare än ordinarie prislista till hela världen, med priser från 39 öre per minut. Tele2 Utland är särskilt lämpligt för den som har många släktingar eller vänner utomlands.

Genom att exempelvis kombinera Tele2 Dag med Tele2 Kväll & Helg kan Tele2s fasttelefonikunder ringa obegränsat dygnet runt till en kostnad på 58 kronor per månad (öppningsavgift på 45 öre per samtal tillkommer). Samtliga abonnemang ovan inkluderar också mycket låga minutpriser till det mobila nätet i Sverige.

För mer information om priser och villkor, se www.tele2.se.

Anders Steen, Försäljning Privat Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 46 26

Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör. Medunika värderingar som grund, levererar vi varje dag billig och enkel telekom för alla européer. Vi har idag över 24 miljoner kunder i 24 länder. Vi erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Aktien är också sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte vi 36 911Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA). Tele2 strävar alltidefter att erbjuda marknadens bästa priser.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: