Pressmeddelande Tele2-koncernen maj 13 2004, 10:00 AM CET

TELE2 SÄLJER SIN KABEL-TV-VERKSAMHET I ESTLAND

Tele2 AB meddelade idag att företaget har sålt 100% av sitt innehav i de estniska kabel-TV-verksamheterna Levi Kaabel, Tallinna Kaabeltelevisiooni och Telset Communications Group till den marknadsledande aktören Starman.
Verksamheternas nuvarande kontrakt och övriga erbjudanden kommer att kvarstå efter försäljningen till Starman.

- Efter försäljningen av dessa verksamheter kan vi fullt ut koncentrera oss på det som är vår kärnverksamhet i Estland, nämligen att erbjuda våra kunder marknadens bästa priser inom fast och mobil telefoni samt Internet, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar.

KONTAKTPERSONER

Lars-Johan Jarnheimer
Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB
Telefon: (08) 562 640 00

Håkan Zadler
Finansdirektör, Tele2 AB
Telefon: (08) 562 640 00

Dwayne Taylor, Investerarfrågor
Telefon: + 44 (0)20 7321 5038

Lena Glader, Investerarfrågor
Telefon: (070) 762 0046

Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com

Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör. Med unika värderingar som grund, levererar vi varje dag billig och enkel telekom för alla européer. Vi har idag över 24 miljoner kunder i 24 länder. Vi erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanättjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Aktien är också sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte vi 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA). Tele2 strävar alltid efter att erbjuda marknadens bästa priser.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: