Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 15 2004, 1:32 PM CET

Tele2 sänker priset på ADSL med 18% och lanserar snabbare uppkoppling för privatanvändare

Tele2 sänker från och med idag månadsavgiften för ADSL-tjänsten 512 kbit/sekund med 64 kronor till 295 kronor per månad. Samtidigt introducerar Tele2 också en ny snabbare uppkopplingshastighet för ADSL på upp till 8 Mbit/sekund för 339 kronor per månad.

- Vi kommer att fortsätta att pressa priserna och förbättra tjänsterna för våra ADSL-kunder. Oavsett vilken typ av Internetuppkoppling våra kunder väljer, ska de hitta marknadens bästa totalpris hos oss, säger Anders Steen, Försäljningsansvarig Privat på Tele2 Sverige AB.

Prisangivelserna ovan avser Tele2s förvalskunder. För de kunder som inte har Tele2 som sin fasttelefonioperatör, gäller priserna 329 kronor per månad för 512 kbit/sekund och 369 kronor per månad för den nya 8 Mbit-tjänsten.

Den snabbare ADSL-uppkopplingen på upp till 8 Mbit/sekund är under utbyggnad, och målsättningen är att 30% av de svenska hushållen kommer att ha möjlighet att få tjänsten under hösten.

Så här mycket kostar Tele2s ADSL:
Månadsavgift 512kbit/sek: 295 kr (för icke förvalskunder 329 kr)
Månadsavgift 8 Mbit/sek: 339 kr (för icke förvalskunder 369 kr)
Startavgift med modem: 1450 kr
Startavgift utan modem: 595 kr
Brandvägg, antivirus,
e-post, egen hemsida: 30 kr/månad

Anders Steen, Försäljningsansvarig Privat, Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande och mest lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med över 24 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).

Pressmeddelandet kan även laddas ner fr��n medföljande länk: