Pressmeddelande Tele2-koncernen maj 26 2004, 12:35 PM CET

Tele2/Comviq först i Sverige med Ringupp-signaler

- Nu kan alla Tele2/Comviq kunder själva välja hur det ska låta i mobiltelefonen när vänner och bekanta ringer upp
Tele2/Comviq kan nu som enda operatör i Norden erbjuda sina kunder Ringupp-signaler. Detta är en helt ny typ av nöjestjänst till mobilen som blivit en stor succé i bl a Asien. Tjänsten innebär att Tele2/Comviq-kunder kan välja olika låtar, en rolig historia eller andra ljud som spelas upp för den som ringer till honom eller henne, samtidigt som den vanliga "tut- tut- signalen" går fram. Tjänsten fungerar oavsett vem som ringer upp. Alla som har Tele2/Comviq-abonnemang eller kontantkort kan beställa Ringupp-signalerna och det krävs ingen speciell telefonmodell.

- Det känns kul att vi är först i Sverige med att kunna erbjuda våra kunder denna enkla och roliga tjänst. Många av våra kunder vill sätta en personlig prägel på sin mobiltelefon och vi tror att Ringupp-signaler kan bli en minst lika stor succé som egna ringsignaler och bakgrundsbilder i mobilen, säger Anders Steen, Försäljningsansvarig Privat på Tele2 i Sverige.

Tele2/Comviq erbjuder i samarbete med sina innehållsleverantörer närmare tusen Ringupp-signaler i bl a kategorierna musik, skämt, citat och övriga ljud. Signalerna går både att ställa in efter vem som ringer och efter olika tidpunkter och datum.
T ex kan mormor få höra en schlagersång och bästa vännen sin favoritlåt när de väntar på svar.

Ringupp-signalerna beställs antingen via Internet (www.comviq.se/comviqgolive), SMS eller WAP. Priset per Ringupp-signal är mellan 20 och 30 kr. Månadsavgiften för tjänsten kommer att vara 9 kr. Fram till den 1 september 2004 bjuder Tele2/Comviq på månadsavgiften.

Ring upp Tele2/Comviq så spelar vi!
Vill du få ett smakprov på tjänsten, ring kostnadsfritt följande testnummer:
070-720 97 20, 070-720 97 21, 070-720 97 22, 070-720 97 23, 070-720 97 24, 070-720 97 25, 070-720 97 26, 070-720 97 27, 070-720 97 28, 070-720 97 29, 070-720 97 30
För mer information om hur tjänsten fungerar, samarbetspartner, priser och villkor,
se www.comviq.se

Anders Steen, Försäljning Privat, Tele2 Sverige AB, Tel 070-426 47 78 och 08-5626 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 46 26

Tele2/Comviq erbjuder mobiltelefoni. Tele2/Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Tele2/Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Tele2/Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Tele2/Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: